Випуск 1!

ПП – підтримка підприємництва

Людських амбіцій здається вистачило б на створення ще одного Всесвіту, не кажучи вже про ведення власного бізнесу. Щороку кількість молодих підприємців, або ж таких хто хоче ними стати, невпинно зростає. Це пояснюється прагненням до незалежності, бажанням бути господарем самому собі, розпоряджатись ресурсами та контролювати все власноруч. Проте чи легко це насправді?

Уявімо наступну ситуацію: ви свідомо вирішили стати на шлях підприємництва, маєте ідею та покроковий план її втілення, визначились із напрямком діяльності, пройшли необхідне навчання, зібрали потужну дієву команду, ретельно продумали та розписали бюджет і… зупинились. 

Чому? Можливо справа полягає в тому, що вам бракує підтримки з боку держави, недостатньо фінансування, чи ви виявили бажання вступити у партнерство із закордонними колегами, але поняття не маєте як? Якщо відповідь ствердна, не переймайтесь, маю для вас варіант.

«Креативна Європа» – це найбільша програма Європейського Союзу для підтримки культурних та креативних проєктів, що працює в Україні з 2016 року. Програма являється найбільш популярним конкурсом серед заявників, завдяки якому можна отримати фінансову підтримку до двох мільйонів євро, співпрацюючи при цьому з десятками партнерів з усієї Європи. За цей час гранти отримало 38 проєктів. Звучить круто, чи не так? 

На період 2021-2027 рр. бюджет Програми заплановано на рівні 2,4 мільярдів євро. Це означає, що можливість назавжди змінити своє життя, зробити величезний вклад у розвиток української культури та вивести бізнес на новий кращий рівень існує. І зробити це не так складно, як ви могли собі подумати.

Першим кроком на шляху буде точне визначення вашої сфери діяльності. Річ у тому, що Програма має три підпрограми: медіа, культура та міжсекторальна співпраця. Ви обов’язково повинні працювати в одній із зазначених галузей. Далі потрібно перевірити відкриті грантові конкурси на сайті FTop на порталі Європейської Комісії для подання заявки на грант. Потім сформувати об’єднання юридичних осіб із закордонними партнерами, так звані консорціуми (знайти їх можна подавши заявку на сайті програми). З подальшими кроками, більш детальними та чіткими, пропоную ознайомитись на сайті «Дія.Бізнес» у розділі «Кейси та новини» – «Гранти». Там ви знайдете необхідні посилання, відповіді на питання та додаткові відео матеріали. Якщо ж питань залишиться забагато, на сайті доступна безкоштовна консультація від представників Програми.

На перший погляд, це може видатись вам чимось недосяжним, але факти говорять зворотнє. Можливістю, котру створили засновники «Креативної Європи» користуються сотні підприємців. Успішних кейсів є досить багато.Один з них – дослідницький проєкт «Поліфонія». Реалізується він Національним центром народної культури «Музей Івана Гончара» і закордонними партнерами – угорськими та французькими. Основна мета полягає ось у чому: зібрати українську нематеріальну культурну спадщину, зафіксувати її найсучаснішими технологіями та представити на високому європейському рівні. Простіше кажучи, вся пісенна історія українського сільського середовища тепер знаходиться у широкому доступі за найкращою якістю. Ви легко можете дослідити у якому регіоні зародилась та чи інша пісня, адже на сайті працюють геотеги. Також, якщо раптом вам захочеться підспівувати, до кожної пісні подається транскрипція текстів мовою оригіналу. П'ятдесят сім відсотків загального бюджету проєкту покриває «Креативна Європа».

З цього можна зробити круті висновки. По-перше, мистецькі проєкти не тільки не втрачають своєї актуальності, але й популяризуються з кожним роком все сильніше і сильніше. По-друге, в Україні все ж існує доступна програма для реалізації відповідних задумів. Ну і по-третє, з розвитком технологій виведення української культури на новий, значно кращий та впливовий рівень стає помітно легше і цікавіше.

І наостанок, якщо під час прочитання статті у вас виникла геніальна підприємницька ідея, то ви ще встигаєте подати заявку у новий сезон «Креативної Європи»!

Крістіна Барановська

Випуск 0202