Ініціатива у її широкому розумінні — це діяльність людини спрямована на досягнення певної мети. Говорячи про освітні ініціативи слід зазначити, що саме вони є чинником вдосконалення сучасної освіти. Освітні ініціативи в основному спрямовані на те, щоб надати учням та студентам необхідні або цікаві їм навички, що не передбачені освітньою програмою школи або університету. Зараз українське суспільство все більше і більше виявляє зацікавленість у сучасній і динамічній освіті, що відповідала б запитам на розвиток компетенцій креативності, емоційного інтелекту, усвідомленості, культурної освіченості тощо, саме тому з кожним роком з’являється все більше освітніх ініціатив на різних рівнях, які розповсюджують навички та знання для державотворення, ведення підприємницької дільності або просто гармонічного розвитку особистості. Отже, сьогодні я розповім про три молодіжні дієві освітні ініціативи, які були представленні на форумі молодіжних ініціатив Action!Forum в Українському Домі.
Check It створили студенти Острозької академії. Ця ініціатива спрямована на розвиток навичок фактчекінгу. Зараз вміння мислити критично надзвичайно важливе, тому даний проєкт, який у форматі навчальної гри допомагає формувати відповідні навички, є неймовірно актуальним та допоможе як і учням старшої школи, так і вчителям. Сама гра створює імітацію інформаційного простору, завдяки чому учням набагато цікавіше освоювати матеріал, при цьому здобуваючи навички фактчекінгу, а для вчителів це стає дієвим способом отримати більшу залученість дітей на уроці.
Ця ініціатива була створена підлітками у Львові задля розв'язання проблеми працевлаштування молоді. Вона створює певний місток між підлітками та роботодавцями та надає молоді можливість успішного працевлаштування. Форум ЄКОНТАКТ є майданчиком для діалогу, який надає доступ до лекцій про професії, а також допомагає зі влаштуванням професійних стажувань.
Ініціатива, створена підлітками з Рівного, що надає неформальну освіту для підлітків у сфері психології. Важливість та актуальність даної ініціативи полягає у тому що саме необізнаність підлітків щодо власних почуттів та їх аналізу спричиняє купу проблем, вирішувати які набагато важче аніж запровадити у юному віці таке навчання.
Я поспілкувалася з Іллею Пихом, співавтор проєкту, як та чому виник PSY Sessions.
Як з’явилася ідея створення вашого проєкту?
Насправді ідея проєкту виникла на 3-денному таборі по проєктному менеджменту, де було 6 команд і у кожної було завдання розробити власний проєкт з бюджетом в 5 тисяч гривень. Коли повністю утворилась наша команда неформальних освітян (як ми її прозвали😄), ми почали аналізувати, чого потребують школярі та студенти та зрозуміли, що тема психології є неймовірно актуальною, але, на жаль, у закладах освіти про неї майже не говорять.
Яка мета вашого проєкту?
Метою наших заходів було покращити ментальне здоров’я підлітків, навчити їх боротися зі стресом та стати впевненими у собі. Також ми говорили про булінг і толерантність, що в сучасному світі є досить важливими темами, на які потрібно звернути увагу. Для нашої команди тема неформальної освіти у сфері психології була в пріоритеті, адже кожен підліток стикається з різними бар’єрами, які заважають йому рухатися. 30 учасників послухали лекції на теми прийняття себе, самоцінності, стосунків з оточенням та стресостійкості. На лекціях із психологами учасники не лише отримали теоретичний матеріал, а й одразу застосували набуті знання на практиці в іграх-симуляціях побудови стосунків. Окрім цього, зранку і після занять відбувались рефлексії, таким чином, підлітки почали свій шлях до змін вже на заняттях.
Авторка статті — Олександра Джус