top of page

Впізнати Український Дім за стилем

Віднедавна Український Дім має нову айдентику, нову сучасну візуальну мову комунікації. Ви вже мали нагоду певний час спостерігати її в наших проєктах, і ми будемо дуже вдячні за зворотній зв’язок. Для нас це важлива новація, і сьогодні розповімо вам, як і чому ми це зробили.


Айдентика — той «одяг», за яким про інституцію складають перше враження і безпомильно вирізняють серед інших, зчитують, свідомо і підсвідомо, її ключові послання. Цей «одяг» промовляє багато — і про відповідність інституції часу, і про сенси, символи і коди, які вона транслює. Це стиль. Тому, як ви розумієте, ми поставилися до задачі з максимальною увагою. 


Ми давно відчували потребу в осучасненні свого візуального стилю. Український Дім дуже динамічно розвивається, веде активну програмну діяльність, формує своє виразне обличчя і потребує візуальної мови, щоб бути впізнаваним для своєї аудиторії, яка щодня росте. Ми шукали тих, хто зміг би правильно зрозуміти наш запит, відчути нашу сутність і втілити це в айдентиці. І ми дуже раді, що залучили саме їх — молодих, амбітних і завзятих Projector Institute. Комунікація з хлопцями і дівчатами  з Projector’у була дуже глибокою. Вони, окрім професіоналізму, без перебільшення, вклали душу в наш проект, за що ми їм безмежно вдячні.

«Projector — інституція, що має глибокий досвід роботи з культурними ініціативами та об’єднує широке коло креативних фахівців. Сам процес розробки був не менш важливим, ніж результат — разом з дизайнерами ми пройшли спільну артикуляцію сенсів, дослідження історії та акцентування візуальних образів Українського Дому», — каже Ольга Вієру, директорка Українського Дому.

Наше ТЗ передбачало оновлення логотипу, оскільки існуючий логотип, лаконічний і впізнаваний,  потребував лише осучаснення, а також розробку візуальних елементів — для подальшого використання в дизайні.



Ми — Дім. І це, як ви розумієте, не просто слово. Це наша місія. У візуалі Дім мав звучати — формами, кольорами, стилістикою нашої розкішної модерністської архітектури. Дизайнери з Projector’у поставились до завдання відповідально. Вони працювали зі статтями, архівними матеріалами та фото, а потім обходИли кожен куточок Українського Дому, сфотографували усі можливі ракурси і елементи архітектури, побачили увесь безмір абрисів елементів інтер’єру і екстер’єру, які до них, мабуть, помічали лише архітектори будівлі, та й то не точно.


На основі цих фото дизайнерська команда створила неймовірну галерею форм, які відсилають до архітектури будівлі, «підсвічують» і увиразнюють її й водночас є самостійним дизайнерським ходом, вельми оригінальним і сучасним. Множинність і різноманітність цих форм дуже точно передає специфіку інституції: ми мультидисциплінарний культурний центр, і у нас величезна кількість найрізноманітніших напрямків діяльності і окремих проєктів — від освітніх лекцій та кінопоказів до виставок, презентацій і молодіжних ініціатив.



Студенти Projector Institute* запропонували для кожного проєкту окремий візуал, який у сукупності з іншими творить єдину впізнавану візуальну систему.



Не менші вимоги у нас були до колірної гами. Ми просили, щоб вона була… українською. Таке буває, скажете ви? Буває. Українські дизайнери визначили гаму кольорів і конкретних відтінків, які найбільше використовуються в українському мистецтві. І це саме ті кольори, які ви бачите в айдентиці Українського Дому. Власне, за основу були взяті шляхетні відтінки наших мармуру і граніту і доповнені глибоко природними відтінками споріднених кольорів.



Перевагою нашої нової айдентики є і те, що вона, за влучним висловом розробників, нескінченна, адже сама будівля є джерелом пошуку нових форм і кольорів.

Ми вже активно використовуємо нашу нову айдентику — ви можете бачити її на виставках «Марія малює» і «Поліна Райко. Зникоме», у проєкті «Про_Українське» та проєктах молодіжної редакції. Вона вже впізнавана і надалі буде асоціюватися з Українським Домом ще більше. 



На її основі ми створили мерч — стильні листівки та шопери з нашими фірмовими формами і фактурами. Їх можна придбати в сувенірній крамничці Українського Дому. Надалі плануємо поповнювати цю лінійку.



Ми вдячні Projector Institute за розуміння, співпрацю і драйв. І запрошуємо усіх в Український Дім, який ви точно впізнаєте — за стилем.


* Над айдентикою Українського Дому працювала команда студенток курсу Identity Advanced: Вікторія Бойко-Юскевич, Карина Керімова, Каі Каллен, Ніка Куріленко. Куратор курсу — Даня Нестеревич.

bottom of page