top of page

Культурні проєкти від ідеї до успіху: історії молодих організаторок

Дізнаємося про шлях молоді, яка організовує культурні заходи, від ідеї до успіху. Це історії про складнощі, що згодом стали поштовхом до нових перспектив. Наприкінці обов’язково отримаємо практичні поради для організаторів-початківців!


Труднощами та досягненнями своїх проєктів поділилися Анастасія Піскова та Олександра Петухова. Вони створили власні культурні ініціативи через нестачу офлайн-спілкування.

 

Анастасія Піскова – книжкова блогерка, засновниця проєкту «Буксвоп», де можна знайти однодумців, поділитися книжками з бібліотеками або здати російські видання на макулатуру. Команда вже провела понад 50 зустрічей! Знайти детальну інформацію про заходи та долучитися до обговорень за горнятком кави можна в інстаграмі @bookkswap.



Анастасія Піскова. З особистого архіву
Анастасія Піскова. З особистого архіву

Як виникла ідея книжкового проєкту «Буксвоп»?

 

Наприкінці 2022 року я усвідомила, наскільки COVID-19 та повномасштабне російське вторгнення вплинули на моє соціальне життя: навчання – онлайн, робота – онлайн, друзі – також онлайн. Я почала запитувати в інших людей і, як виявилося, більшість моїх знайомих відчувала те саме. Тоді я і задумалася над створенням власного проєкту, що міг би об’єднувати людей офлайн. Виникла ідея поєднати буккросинг  та офлайн-формат, де люди можуть знаходити нових друзів! Я підтримую ідею вторинного використання, часто купую речі в секондах, книжки – на барахолках, але водночас мені не подобається стандартний буккросинг, бо я не знаю, чию книжку беру.

 

Трошки про перший організований захід: як це було?

 

Дуже страшно й водночас дуже натхненно! На момент першої події, 23 квітня 2023 року, я боялася публічних виступів: репетирувала перед дзеркалом, проводила пробні заходи для друзів чи родини напередодні. Також переживала, що або ніхто не прийде, або я модеруватиму подію неякісно, або не знайду відгуку серед людей, проте мене підтримали друзі та учасники «Буксвоп». На першому заході було 30 людей – це неймовірно надихнуло!

 

Найбільшою перешкодою на шляху до реалізації проєкту часто стають фінансові аспекти. Як ви це вирішуєте в «Буксвоп»?

 

У нас не було спочатку думки монетизувати проєкт, ми «горіли» ідеєю та все ще «горимо» нею. Зараз «Буксвоп» повністю сам себе забезпечує та дає змогу заробляти з нього, але це не є нашим основним доходом. Я вважаю, що дуже важливо вміти домовлятися. Ми співпрацювали з власниками приміщень безкоштовно, із фотографами домовлялися на бартерних умовах, а також партнерилися з іншими проєктами.

 

Чи пригадуєте невдалі кейси?

 

Коли ми не змогли вийти на авдиторію Львова. Двічі намагалися провести подію там: уперше вийшло доволі вдало, проте вдруге – це був повний провал. Було лише 3 реєстрації. Таке демотивує, але ми почали шукати можливості в інших містах і вийшли на книжкову спільноту Вінниці. Зараз регулярно проводимо там події!

 

Що б порадили молодим організаторам-початківцям?

 

Ставитися до цього просто. Я хотіла зробити проєкт – і зробила. Я послуговуюся філософією: «Якщо тобі чогось не вистачає, то зроби сама». Це рухає мене вперед – і в проєкті, і в блозі, і в роботі. Важливо напрацьовувати різні знайомства, це теж допомагає. Обмінюйтеся досвідом та контактами.


 

Олександра Петухова – організаторка проєкту «Іventorka», унікальність якого полягає в підтримці та розумінні молодих відвідувачів, адже заходи проводять безпосередньо підлітки! «Від підлітків для молоді, де нестрашно бути справжнім», – запевняє гасло. Події мають доволі багато напрямів від настільних ігор до тренінгів із тактичної медицини та лекцій про інклюзію. Дізнатися більше можна в інстаграмі @iventorka.kyiv.


Олександра Петухова. З особистої сторінки в Instagram
Олександра Петухова. З особистої сторінки в Instagram

Із чого почався проєкт «Іventorka»?

 

«Іventorka» стала місцем, у яке мені б самій хотілося потрапити. Усе почалося з гри «Бункер», для якої потрібно 6-18 гравців. Дуже хотіла зібрати таку кількість людей для гри, але в Києві в мене не було стільки друзів. Так вийшло, що в цей період я здобувала освіту за сімейною формою, тому знайомі жили в різних містах. Я настільки «загорілася» ідеєю, що врешті знайшла локацію, виклала пост, зібрала компанію, здебільшого все ж друзів, але приєдналися й нові люди. Так і виникла ідея створити місце, куди б молодь могла приходити на заходи та навчитися самостійно їх проводити, де немає тези, що ти не можеш чогось, якщо тобі немає 18 років.

 

Що вас мотивує продовжувати, коли виникають труднощі?

 

Фідбек відвідувачів. Коли бачиш когось, хто ходив на твої майстер-класи з акторської майстерності, а потім пішов займатися в професійну театральну студію! Або коли люди після твоїх івентів ходять гуляти новими компаніями. Наша основна мета – створити підліткове ком’юніті, де будуть представлені різні інтереси, що можна досліджувати в одному місці. Найбільша мотивація – це бачити, що воно працює.

 

Який момент у вашій діяльності вважаєте найбільш знаковим?

 

Лекторій «Нова генерація» на 80 людей, де ми розповідаємо про українську історію та культуру. На останньому заході ми зібрали приблизно 27 тисяч на ЗСУ. Бачити такі цифри, таких неймовірних людей і в залі, і на сцені – це дуже надихає!

 

Що б порадили молодим людям, які тільки мріють організовувати культурні події?

 

Хочеться, щоб люди дослухалися до свого серця. Якщо братися за проєкт – він має вам щиро подобатися, адже це спонукатиме вас робити щось далі. Люди бачать, коли ти робиш щось із-під палиці. Також важливо ставитися до кожної частинки роботи, ніби її робить хтось інший. Якщо робиш помилку – визнавай її. Слухай себе, але й дослухатися до людей навколо.

 

«Буксвоп» та «Іventorka» об’єднує наполегливість та хоробрість почати, коли здається, що є лише ідея без плану реалізації. Спільнота потребує нових облич, тож усім, хто справді любить свою справу, треба ставитися до ідеї простіше. І (нарешті) реалізувати її. Саме тоді в практичних питаннях теж усе відбуватиметься просто.



Розмовляла Ольга Шеременко


bottom of page