Темний Рай

Вальдемарт Клюзко

Вальдемарт Клюзко
Київ, Україна

Живе та працює в Києві та Нью-Йорку. У своїй творчості використовує: інсталяцію, фотографію, ленд-арт, стріт-арт, відеоарт, перформанс та експериментує з простором. В процесі творення артоб’єктів автор використовує нестандарті підходи та матеріали, також працює з простором перетворюючи його на мистецький об’єкт. Крім художньої практики, займається дослідницькою і кураторською діяльністю. Вальдемарт Клюзко реалізував низку успішних проєктів, серед яких: «Ексцентрика та експресія. Українська авангардна сценографія», «Курбас у Києві» (спільно з Музеєм театрального музичного та кіномистецтва України МТМКУ); «Курбас у Харкові» (ЄрміловЦентр) та масштабна мегавиставка «Курбас: Нові світи» (Мистецький Арсенал).


З 2009 року є співорганізатором та куратором мультидисциплінарного міжнародного фестивалю сучасного мистецтва GOGOLFEST. Куратор спецпроєктів фестивалю сучасного мистецтва STARTUP GOGOLFEST, створив балет портових кранів для опери ”Nero» в Маріуполі у 2019, на судноремонтному заводі АСРЗ, був диригентом і хореографом навантажувачів, керував затопленням плавучого доку. В місті Дніпро був технічним директором і продюсером спецподії на фестивалі DniPro ГогольFest сайд-специфік проєкту «ДніПРОметей Повсталий» в шахті метрополітену. У 2016 створив експозицію проєкту «Прекрасний Чорнобиль» на основі матеріалів Державного наукового центру захисту культурної спадщини від техногенних катастроф (ДНЦЗКСТК) виставка була показана в Мистецькому Арсеналі (Київ), а також в польських містах Познань і Варшава.


Засновник і учасник творчого об`єднання «Pinholiero Banditos». Група поєднує фотографію з наукою, перетворює об`єкти на камеру-обскуру і створює унікальні знімки за допомогою тролейбуса, автобуса, трактора, будинків, а також музичних інструментів гітари та піаніно. У 2019 році група для проєкту резиденції «Чорнобиль 33 Артефакт», перетворила у фотоапарат стаціонарний телефон ТА-68 і сфотографувала РЛС «Чорнобиль 2» на пінхол. В цьому ж році, був створений об’єкт з піаніно «Саркофаг» — камера-обскура з музичного інструменту, в середину якого можна було потрапити і побачити, як перевертається світ, зацифрована версія проєкту була презентована на фестивалі медіамистецтва MADATAC в Іспанії у 2020 році. З 2015 по 2019 роки працював на посаді старшого наукового співробітника в Музеї театрального музичного та кіномистецтва України (МТМКУ).

Резидент творчого об`єднання YARA ARTS GROUP, при експериментальному театрі ЛяМама (Нью-Йорк). Спільно з YARA ARTS GROUP створив оформлення до вистав «Ворон» (2011) та «Міст снів» (2012) на основі віршів Олега Лишеги, «Вогонь Вода Ніч» на темах «Лісової пісні» (2013) «Зимова ніч» (2012) та «Зимове світло» (2014) на теми вертепу та гуцульської коляди; «Капітан Джон Сміт їде в Україну» (2014); «Глибинні мрії» (2013–14) та «До кам’яного дна» (2015) про війну в Україні; «Темна ніч, ясні зорі» (2014–16) про зустріч Тараса Шевченка та Айри Олдріджа; та «1917–2017: Тичина, Жадан і Собаки» (2016–17), та Опера «ГАЗ» (2018-19). З 2020 куратор виставок сучасного мистецтва в Кмитівському образотворчому музеї ім. Й. Буханчука.
UA